Malerier fra HBH-Art Helle Borg Hansen

Oliemalerier – farverige og stærke

Malerier med sjæl

maleri vælges med hjertet.

Hvert maleri er unikt og er skabt fra hjertet med hver sin historie og magi.

Få denne magi ind i dit hjem.

malerier
maleri
Maleri til salg
Malerier til salg
malerier
maleri

Maleri gallerierne kan du gå på opdagelse i herunder

Se alle malerier til salg opdelt efter temaer

Nyeste malerier til salg

Her er lige en forsmag på de seneste malerier, jeg har malet.

Ved du, at jeg gerne bringer malerier til din dør, og du kan i ro og mag se dem i dit eget hjem i nogle dage.

Det er en ganske gratis service

Someone to lean on

30 X 30 cm - 1750 kr.

Køb Maleri

We can do it

30 X 40 cm - 2100 kr

Køb Maleri

Count me in

30 X 30 cm - 1750 kr.

Køb Maleri

Hvorfor nu det

30 X 30 cm - 1750 kr.

Køb Maleri

I am looking Through you

40 X 40 cm - 2400 kr.

Køb Maleri

I can fly

40 X 40 cm - 2400 kr.

Køb Maleri

Se giraffen

18 X 24 cm - 1200 kr.

Køb Maleri
maleri til salg af tre dansere med sjal

Alt er muligt

100 X 75 cm - 7.200 kr.

Køb Maleri
Maleri af flamencodansere og kvindeansigter

Becomming a woman

100 x 75 - 7200 kr

Køb Maleri
Maleri af dansende flamenckvinder og rovdyr

Urkraft

100 X 75 - 7.200 kr

Køb Maleri
Maleri af ørne og kvinde der svinger kjolen som vinger

Æoner

100 X 75 - 7.200 kr

Køb Maleri
maleri af flamencodanser i røde farver

Dansen giver vinger

60 X 54 cm - 4900 kr.

Køb Maleri
Maleri af danser i rød kjole. Danseren svinger med skørtet som en blomst

Vingesus 2

40 X 40 cm - 2500 kr

Køb Maleri
maleri af flamencodanser med flagrende kjole

Vingesus

40 X 40 cm - 2500 kr

Køb Maleri

Las pajaros

100 X 110 cm - 9000 kr

Køb Maleri

Hvorfor købe originale malerier til dit hjem?

Fordi et originalt maleri kan noget ganske særligt.

Der findes kun det ene i hele verden – hvert eneste maleri er helt unikt. Lige nøjagtig det maleri, du vælger, har noget at sige dig. Når jeg taler med tidligere kunder, kan jeg høre, at de har et helt specielt forhold til netop deres maleri. Eller i flertal. For ofte følger der flere med det første. Og i alle de år, hvor jeg har haft en byttegaranti inden for et år, er der ingen, der har benyttet sig af den. Er maleriet valgt og flyttet ind, er det en del af hjemmet.
Original kunst gør noget særligt ved dit hjem,
og det behøver ikke at koste en formue.

Når du har indrettet dit hjem med møbler og farver, er det tiden til at se på the final touch. Et maleri på væggen kan give mere end noget andet, og du vil have glæde af det i mange år.

Føler du ikke, du har tilstrækkelig forstand på kunst til at vurdere et maleri, så er der hjælp at hente.

– Tilmeld mit nyhedsbrev og få en hjælp, der gør dig klar til at gå ud på kunstmarkedet

Få inspiration til malerier på den tomme væg

Hvad kan du gøre med en tom væg?
Find inspiration her

I denne video viser jeg nogle muligheder – både med kunstmalerier og med plakater og fotoprint.

Hvad har et originalt maleri fremfor en dekoration?

For mig er det at male ikke bare at skabe noget dekorativt. Men det er at formidle noget – såvel på det bevidste som på det ubevidste plan.

På det bevidste plan er det bl.a. styrke, energi, dybde og glæde formidlet via en farveoplevelse og nogle intense motiver.

På det ubevidste plan er der også noget andet i malerierne. Der er noget, der taler til beskueren – ting som jeg ikke engang har vidst noget om. Derfor er det maleri, du vælger, specielt for dig.

Det taler til dig på en måde, som en ren dekoration ikke gør.

Maleri af heste i blå farver

Hvorfor er farverne i mine billeder lidt anderledes?

Kunder, der ser mine farverige malerier, udtrykker som regel, at mine farver er helt specielle.

Og det er ikke tilfældigt. For netop farverne gør jeg meget ud af, idet jeg laver dem selv. Jeg bruger ikke færdigkøbte farver fra tube, men fremstiller dem – ligesom de gamle mestre – af 100% rene farve-pigmenter og linolie.

Lyder det interessant, så følg linket ovenover, hvor jeg beskriver hele processen.

At jeg bruger farverne på den måde gør dem helt specielle med en særlig glød og dybde. Desuden bliver de fantastisk holdbare og lysægte. Alle mine billeder er således meget farverige malerier, hvad enten de er malet i olie på lærred eller i akvarel på papir.

Disse oliefarver er helt rene, og bliver først blandet, når jeg kommer dem på lærredet. Således indeholder de enkelte malerier mange farver i koloristiske nuancer, og de er nemme at passe ind i hjemmets andre farver.

Oliemalerier – hvad kan de i forhold til akrylmalerier?

Når jeg maler i olie får malerierne en langt større dybde i farverne, end når jeg maler i akryl. Med brugen af både rene farvepigmenter og olie, får mine Farverige Malerier en helt særlig glød.

Den kun kommer rigtig til sin ret, når malerierne ses i virkeligheden.

Akrylfarver bruger jeg kun som de første par lag inden oliemalingen for at få en hurtig og varieret bund at arbejde videre på. Og så er det godt for lærredet at der er grundet med akryl, inden oliefarverne kommer på.

Se mere om oliemalerier

rene farvepigmenter til at male malerier
Kunstnerfarver af rene farvepigmenter til malerier
Kunstnerfarver af rene farvepigmenter til maleri
Oliefarver med rene farvepigmenter og linolie til kvalitets malerier

Hvert maleri er unikt

Selvom jeg gennemarbejder de enkelte temaer igen og igen – dansere, dyr mm, så er ikke to malerier, der er ens.

Når du køber et maleri hos mig, får du noget, du ikke nogen sinde finder magen til inde hos naboen.

Til alle malerier laver jeg et certifikat, hvor jeg fortæller personligt til dig om det maleri, du har købt.

Håndmalede unikke malerier

Der er kommet en trend med at have rigtige malerier i hjemmet i stedet for kunsttryk.

Samtidig er der kommet en hel maleri-industri. Det går ud på, at nogle kunstnere får fast arbejde, hvor de maler nogle bestemte motiver på samlebånd.

Malerierne er håndmalede af en kunstner. Men de bliver ikke signeret, da disse billeder ikke indgår i det, som de pågældende kunstnere vil stå ved.

Det skrev jeg en artikel om førte gang jeg stødte på fænomenet. Kunst på samlebånd.

Selvom jeg laver malerier på bestilling, kopierer jeg aldrig. Heller ikke mine egne værker. Jeg gjorde det én gang, og jeg ved, at den første intense energi, ikke overlever i kopieringen.

Derfor får du meget mere for pengene, når du køber et helt unikt maleri.

Stilarter og motiver

Der er rigtig meget smag og behag i valget af malerier. Er du til abstrakt kunst, naturalistisk eller en blanding? Kan du lide malerier af dyr, mennesker eller landskaber? Skal der være knald på farverne, eller foretrækker du dæmpede neutrale farver?

Alt er muligt i et maleri. Og der findes så mange malerier, at du helt bestemt kan finde lige det, som du bedst kan lide.

  • Stilarter – En blanding af abstrakt og figurativt, hvor farverne spiller en central rolle.
  • Farvevalg – Der er mange farver i mine malerier. Den røde er markant i flere af dansemalerierne. Ellers er jeg meget i blå, grønne og gyldne farver, og de kan alle betegnes som farverige malerier.
  • Motiver – Det er meget malerier af kvinder som flamencodansere, vilde dyr, heste og natur, jeg arbejder med. Det er der, jeg finder de udtryk, der inspirerer mig.
  • Du kan selv være med til at bestemme – Hvis du har et ønske om et specielt maleri, så lad os tale om det. Jeg maler mange malerier på bestilling.

Holdbare oliemalerier

Uanset hvor smukt og godt et maleri er, så er det ikke meget værd, hvis materialerne ikke holder.

Derfor går jeg meget op i, at der også er godt håndværk bag malerierne.

Lærreder, der er større en 40 X 40 cm spænder jeg selv op på ekstra kraftige blindrammer, så de ikke bliver skæve.

Farverne fremstiller jeg selv af 100% rene farvepigmenter og koldpresset linolie. Dvs der ikke er nogle fyldstoffer til af dæmpe farvernes glød. Det gør også, at de er fantastisk holdbare og lysægte.

Derfor giver jeg også livsvarig garanti på disse malerier.

Bestil et personligt billede

Hvis du ønsker noget endnu mere personligt, end et maleri, jeg har malet i forvejen, kan du bestille dit eget maleri.

Det er ikke meget dyrere, end mine andre billeder.

Har du en ide til et billede, som du ikke selv er i stand til at male, så prøv at lade mig male det. Det kan være et bestemt motiv, en elsket person, et kært kæledyr, din hest eller hvad som helst.

Fælles for alle bestillingsmalerier er, at de ikke er færdige før kunden er tilfreds.

Skal et maleri indrammes?

Det er et spørgsmål, jeg som regel hører fra kunder. Det er ikke lige til at besvare, for der er mange ting, der spiler ind.

Mit bud kan du se i denne artikel – og desuden kontakte en ekspert på området. Indramning eller ej

Livsvarig garanti på malerier

over str. 40 X 40 cm

De små malerier har livsvarig garanti på malingen, men ikke på lærred og ramme, da jeg ikke selv har spændt dem op.

På de større malerier har jeg spændt lærrederne op på ekstra kraftige blindrammer, så de holder faconen. Gør de mod forventning ikke det, bliver det udbedret uden beregning.

Under alle omstændigheder har jeg altid masser af malerier til salg,

og du er altid velkommen til at kigge forbi og se, om der er noget, du kan lide.

Og du er absolut også velkommen uden planer om, at du vil gå hjem med et nyt maleri.

Kunstner arbejder i atelieret

Hvordan bliver man kunstner

Det er der nok mange bud på, men for mit eget vedkommende har det været en lang vej. Da jeg … Læs mere

hvad er malerier - maleri af kvinder - tre i hel figur i røde kjoler og to som slørede ansigter

Hvad er malerier og hvorfor maler jeg dem?

Når talen falder på malerier,er mængden af tillægsord næsten uendelig. Gode – dårlige – farverige – sort/hvide – abstrakte – … Læs mere

Portrætmaleri af flamencodanseren Selene Munoz. Både nærbilledee af hendes ansigt og Selene som danser i hel figur

Portrætmaleri

At male portrætmalerier forekommer mig at være en af de sværeste discipliner indenfor malerkunsten. Det skal gerne ligne. Det i … Læs mere

Maleri af tre flamencodansere i røde kjoler på en farverig baggrund

Oliemalerier

Er det en fordel at maleriet er malet med olie? Oliemalerier som er mere end 100 år gamle eksisterer endnu, … Læs mere

Atelier HBH-Art med mange nye malerier færdige eller i gang

Besøg en kunstmaler i hendes atelier

Atelier som skabende rum for en kunstmaler en kreativ dimension Denne blog-artikel viser med nogle ugers mellemrum et øjebliksbillede af … Læs mere

maleri til salg af tre dansere med sjal

Hvad er et maleri?

Maleri – ja hvad er det egentlig? Det har jeg fabuleret lidt over herunder: Skal det være figurativt eller ej, … Læs mere

maleri af løveunge, der ligger på en sten og kigger lige på dig

Hvorfor vil jeg ikke kopiere malerier – selvom jeg sagtens kan?

Copyright og magi Ind imellem bliver jeg spurgt, om jeg vil kopiere et maleri, som en kunde har set på … Læs mere

Maleri af tigerhoved

Kopimalerier? Hvad har det med en udstoppet tiger at gøre?

Malerier med sjæl – hvad er det? Tænker du nogen sinde over de vægge, der dagligt omgiver dig? Er de … Læs mere

Stort Dansemaleri af flamencodansere

Billeder – et stærkt udtryksmiddel

Billeder siger langt mere end ord. Det er en almindelig opfattelse, og er det rigtigt, giver det i virkeligheden billedkunstneren … Læs mere

Malerier

At male malerier

Duende – den ubestemmelige energi, der får det til at blive kunst

Når du er kommet så langt på min side om malerier, vil jeg fortælle dig lidt om, hvordan det er at være kunstmaler. Det er dels et håndværk, hvor det er nødvendigt at beherske nogle teknikker og at have en teknisk og teoretisk viden. Det er lige som en snedker, der behersker sit fag, så han kan lavet de smukkeste møbler.

Men så er der også noget andet. Noget som man inden for flamenco kalder “duende”. Det betyder sådan noget som en nisse – en eller anden ubestemmelig energi, som skal være der, for at det kan svinge sig op i de kunstneriske højder.

Kender du det med, at du oplever et eller andet, som er fuldstændig perfekt udført, men det når ikke ind og rammer dit hjerte? Det er fordi, det mangler duenden – den ekstra energi, der går ind og leger med perfektionen og tilfører værket det ekstra, der gør at det kan benævnes som kunst. Og det “noget” er ikke til at forklare med ord, men det fylder en meget stor del af det at være kunstmaler og ikke bare maler.

At få maleriet til at leve

Da jeg var ganske ung, holdt jeg meget af at tegne efter kunstbøger. Jeg tegnede en hest efter en tegning af Leonado da Vinci, og var ganske godt tilfreds med den, så jeg kunne da godt sammenligne mig lidt med kunstneren. Så kom min mor og sagde, at det, der var forskellen var, at Leonardos hest levede, og det gjorde min slet ikke i samme grad.

Nu kan man synes, at det var en noget barsk mor, der var sådan en hård kritiker. Men faktisk har den kritik fulgt mig på en måde, at jeg fra starten af min kunstnerkarriere har stræbt efter at få mine malerier til at leve.

Hvad koncentrerer jeg mig om inden motivet kommer på?

Når jeg starter på et maleri, er det farverne, der er det centrale. De former og relationer, der opstår mellem farvernes forskellige egenskaber. Er de kolde og trækker sig i baggrunden, eller er de varme og kommer helt frem i forgrunden? Danner de kontraster eller glider de over i hinanden som bløde nuancer? Opstår der nogle former eller landskaber? Det er nogle af de ting, jeg arbejder med inden jeg overhovedet tænker på maleriets motiv.

Hvad sker der, når jeg begynder at arbejde med motivet i maleriet?

Når jeg så er tilfreds med baggrunden, sætter jeg mig og ser på, hvad der skal være af motiv. Det afhænger meget af baggrunden, og ofte bliver det noget helt andet, end jeg måske havde bestemt mig fra starten. Efterhånden er jeg holdt op med at tænke noget og lægge planer for et maleri, for det har sit eget liv, og er en vigtig stemme i processen.

Det lyder måske lidt mærkeligt, at jeg omtaler mine malerier som levende væsner, men det er nok her , duenden spiller ind.

Når jeg skitser motivet løst op, begynder det også at få liv. Hvis det er et dyr, kigger det på mig allerede ved de første ansatser til øjnene. Det kræver af mig, at jeg får det frem på lærredet, og efterhånden som øjnene bliver tydeligere, følger det mig med blikket. Det er en så magisk proces, at det virkelig bliver vidunderligt at male malerier.

Hvis det er dansere, hvor jeg som regel ikke har ansigter på, men kun kropssproget i bevægelsen, sker der noget andet.

Da jeg var 10 år, var jeg med mine forældre i Firenze. Vi var inde og se Micheangelos David, og han var fantastisk. Men det der gjorde et endnu større indtryk på den 10-årige Helle, var de ufuldendte statuer, der stod linet op gennem salen, så de dannede en allé op miód Davidstatuen.

Det var som om, der var levende mennesker inden i de store marmorblokke, og at disse mennesker kæmpede for at komme ud i det fri. Det må have været sådan en befrielsesproces, Michelangelo oplevede, når han huggede stenen væk fra dem.

Og det er netop sådan, jeg oplever det, når jeg maler dansere. De begynder at bevæge sig ved de første skitsestreger, og maleprocessen bliver at få dem ud på lærredet, hvor de kan danse og leve.

Originale malerier

I disse malerier er der en energi, som jeg ikke kan gøre rede for i ord. Jeg ved bare, når den er der, og den opstår kun i originale malerier. Hvis jeg begynder at kopiere for at udnytte et populært motiv, så bliver magien væk, men jeg kan nyfortolke i det uendelige og bevare energien i malerierne.